Symbol Rzymu – Koloseum – po trzech latach prac renowacyjnych, sponsorowanych przez włoską firmę „Tod’s” sprzedającą drogie skórzane buty i inne skórzane produkty, odzyskuje swój dawny blask.
Nie wszyscy jednak są zadowoleni z faktu, że słynny monument będący dobrem publicznym staje się obiektem działań reklamowych firmy.
Budowla przez lata była zaniedbywana. Smog i brud otaczający piękne ściany Koloseum spowodowały, że ikona Rzymu uległa zabrudzeniu i dewastacji. Ostatnie prace renowacyjne przywróciły Koloseum piękny biały kolor. Włoska firma na ten cel przeznaczyła 6, 5 miliona euro.
Przez wieki Koloseum zostało okradzione z wszelkich elementów dekoracyjnych: posągów i metalowych tarcz, które odbijając promienie słoneczne, działały jako świetliste drogowskazy do Koloseum. Wciąż na ścianach Koloseum znajduje się śniedź, która według specjalistów jest nieusuwalna. Jak podkreśla jednak dyrektor Koloseum Rossella Rea, i tak budowla odzyskała swój blask.
Prowadzone przez trzy lata prace renowacyjne przyniosły ciekawe odkrycia. Natrafiono na oznaczenia miejsc i ślady napraw dokonanych w III wieku n.e. na górnych poziomach amfiteatru, po wybuchu pożaru.
Następne w planach są prace nad odbudową podziemnych przejść i korytarzy; a następnie budowa nowej kasy oraz księgarni. Amfiteatr Flawiuszy docelowo ma wyglądać tak jak wyglądał prawie 2000 lat temu. Prace mają kosztować 25 milionów euro.