Symbol i największy monument Rzymu – Koloseum – przeżywa swoje najlepsze czasy od lat. W wyniku renowacji usunięto z budowli sadzę i brud, które osiadały przez lata. Duży wpływ na tę sytuację miało duże zanieczyszczenie powietrza.
Oczyszczenie ścian Amfiteatru Flawiuszów to jedynie początek zmian. Do tej pory na odnowę konstrukcji wydano 25 milionów euro. Duży wkład finansowy pochodzi od Diego Della Valli, prezesa firmy oferującej wysokiej jakości produkty skórzane – Tod’s.
Nowy wygląd Koloseum oficjalnie przedstawiony został 1 lipca. Podczas ceremonii, włoski minister kultury – Dario Franceschini – ogłosił, że kolejnym krokiem będzie odbudowa areny Koloseum. Projekt ma się zakończyć docelowo pod koniec 2018 roku, a kosztować ma 18 milionów euro.
Tod’s oficjalnie już potwierdził, że zamierza pomóc odbudować arenę, wybudować centrum turystyczne z kafeterią oraz odwtorzyć pomieszczenia pod areną, gdzie też szykowali się do walki gladiatorzy oraz przetrzymywano dzikie zwierzęta.
Poza firmą Tod’s w projekcie swój udział ogłosiły inne firmy, w tym nawet japońska. Takie powszechne zaagażowanie prywatnego kapitału do odbudowy zabytku to efekt prośby skierowanej przez rząd włoski o pomoc przy renowacji pomników historii.